tisdag 21 november 2017

Fyra månader kvar!

Nu är det gjort för nu har jag lagt in om tjänstledigt på 50% från och med 1april. Och jag lovar, det är inget aprilskämt.
Chefen, eller inte chefen men rektorn, undrade hur min kollega kommer att klara av att axla det ansvaret och det kan man ju undra. Undras om det var tänkt att jag skulle få lite dåligt samvete. Om det var så så lyckades det inte. Det är en ledningsfråga att se till att verksamheten fungerar. Dessutom skulle jag få ett nekande svar, vilket jag inte tror, kan jag begära en rehabutredning och då snackar vi pengar. Det är nämligen ganska dyrt.
Tiden som blir fritid kommer att tillbringas här nere så mycket som möjligt. Tänker att jag lägger upp tiden med två hela dagar en vecka och tre nästa. Det ger mig en massa härlig tid nere i vagnen med akvarellmålning och långa mysiga promenader. 
Bra planering eller hur? 

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Synnerligen!

Guldkryckan sa...

Bra jobbat där...du äger inte problemet...det gör chefen...så det så :)