söndag 19 november 2017

Jösses flickor!

Sicken helg det varit. Så här ett och ett halvt år "försent" fick jag min 60 årspresent.
Jag tog tåget till Helsingborg där syrran med dotter väntade. Vi checkade in på hotellet och delade på lite bubbel. Tog sen Sundsbussen över till Helsingör där vi landade på restaurang Strandborg som mer är en dricklokal än restaurang. Totalt fullt ös i flera timmar.
Sen på Sundsbussen igen och trots halv storm åkte vi mellan Sverige och Danmark i minst två timmar. Alltså en tvättäkta tura upplevelse som det heter här i hjältarnas landsända.
Efter det skulle vi äta i Helsingborg, letade upp Pinchos där jag snubblade till i trappan på grund av mitt usla knä. Då meddelade den mycket unga damen att dom inte skulle servera vårt sällskap alkoholhaltiga drycker. Så jäkla snopen jag blev 😳
Men som vi skrattade åt detta sen. Naturligtvis kunde jag förklara för henne att jag har ett dåligt knä, att jag inte var nykter men inte heller särskilt berusad. Men jag kom mig inte för. Det gick inte att dricka en massa heller på båten då det gungade alldeles galet, man fick hålla i sig. 
Istället gick vi, ganska fnissande, till Harrys där jag avnjöt utsökta musslor samt ett gott glas chablis. 
Allt som allt en riktigt rolig kväll! 
Ja jösses som det kan bli 😂😂😂

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Du menar väl att ni var i Helsingör ,-)
En trevlig resa verkar ni haft i alla fall!

christel sa...

Hihi, absolut Elisabet 😱