fredag 10 november 2017

Planlöst planerande ❤️

Nu skulle jag ju skippa planerna lite och leva i nuet. Men för att kunna göra det måste jag ändra lite på mitt beteende och mina ambitioner.
Så, detta har jag meddelat mina arbetskamrater, att jag från och med nu kommer att boka in en dag med mig själv.
Tyvärr inte för massage eller annan trevlig aktivitet utan för att i lugn och ro komma ifatt med allt administrativt göromål som följer i mitt jobb. Helt enkelt låsa in mig på kontoret.
Första september tar jag ju ut min pension och jobbar på halvtid. Men innan dess måste jag ju också kunna fungera. Träningen vill jag fortsatt prioritera, order från sjukgymnasterna på lymfmotagningen som tillhör onkologen. Men jag ska träna det som är viktigt, i detta fallet stavgång med mina pumpstavar. Då lyssnar jag på dokumentärer eller böcker och har det faktiskt riktigt bra.
Det som kommit fram nu med återfallsrisken som tydligen är mycket högre än vad man trott. Ja det får jag ju helt enkelt strunta i. Jag fortsätter medicineringen för livet är ju härligt men jag kommer göra allt jag kan för att orosrösten är tyst på nätterna. Och är den inte det, ja då får jag väl stanna hemma dagen efter.
Intressant att se hur bra jag följer detta.
Fortsatt...gilla läget och fixa köttfärssåsen
Massvis med telefoner uppsatta av en brukare på en daglig verksamhet. Hur fräckt som helst! 

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Lycka till, Christel!